Happy 2016!

Nytårsfortsætterne falder over hinanden i en blid tankestrøm denne morgen. Jeg vil ikke afsløre dem her, men løfte sløret for den ene, som kan være til glæde og gavn for andre end mig selv.

Det er den vigtigste: At starte hver dag med at være taknemmelig og glæde mig over alt det, som jeg har kær her i livet. Det er en lille quickie på 5 trin, som gør underværker for den mentale sundhed, velværet og livsglæden. De kan nemt klares under brusebadet, opvasken eller løbeturen – for selvom opskriften lyder, at man skal starte dagen med disse 5, så kan man altså også godt afrunde en hektisk dag med disse tanker. Det vigtigste er, at man får det gjort. De 5 punkter, som jeg har lånt fra Anthony Robbins (i Barbara Bergers bog Vejen til kraft, fastfood til sjælen) er:

  1. Hvad er jeg stolt af i mit liv?
  2. Hvad er jeg taknemmelig for?
  3. Hvem elsker mig, og hvem elsker jeg?
  4. Hvad er godt ved min nuværende situation?
  5. Hvad kan jeg gøre i dag, for at forbedre mit liv?

Det hedder sig, at man kan benytte de 5 punkter som en slags kur i for eksempel 10 dage. Men hvorfor ikke gøre dem til en fast bestanddel af hverdagen? Der er masser af ydre påvirkninger til at tage pusten fra os, så meget desto mere er der grund til at passe på os selv hver eneste dag.

Jeg vil i øvrigt gerne anbefale Barbara Bergers bøger og univers, som du kan finde her.

Hav en fantastisk dag og 2016!

Skriv et svar

