SMIL til verden

“SMIL

det smitter”

sådan lyder et ordsprog fra min barndom (pænt indhyldet i et rødt hjerte – som du kan se på billedet).

Det er så sandt, som det er skrevet. Beviset fik jeg for 5 minutter siden, da jeg gik ind i kantinen med et smil på læben. Thank you for your smile lød det fra en forbipasserende. Touché. Mit svar blev you´re welcome, have a nice day 🙂

Det er så lidt der skal til. Når vi alligevel påvirker hinanden med vores humør, hvorfor så ikke prøve at være bevidste om, at det vi gerne vil sprede (og dele), er smil og glæde? Vrede har ingen glæde af 😉

Hav en skøn dag!

pssst! Da jeg googlede efter et billede, faldt jeg over artiklen i linket nedenfor. Så hvis du er nysgerrig på hvad spejlneuroner er, og hvad et smil beviseligt gør for dig, så hop på linket: http://samvirke.dk/sundhed/artikler/smitter-smil.html

Skriv et svar

