Hvor godt kender du dine styrker?

Jeg vil i dag benytte mig af at reklamere lidt for en test, der hjælper dig med at få et dybere kendskab til dine styrker. Testen er udviklet af Peterson & Seligman, VIA Institute, og fokuserer på de positive aspekter (=styrker) ved hver vores individuelle personkarakter. Byggestenene er 24 karaktertræk/styrker, som danner et billede af dig, når du har udfyldt testen på 120 spørgsmål.

Jeg har selv prøvet testen i dag, eftersom at jeg blev præsenteret for den på et kursus. Jeg må ærligt indrømme, at jeg blev positivt overrasket. Nok mest fordi, at jeg kom omkring nogle områder, som jeg ikke havde forventet – og fordi at jeg kunne se, at “ting” som jeg har arbejdet med hos mig selv, nu er på min liste over styrker. Det viser mig, at det godt kan betale sig at blive bevidst omkring sig selv, og se sine såkaldte “skyggesider” i øjnene – for det giver en mulighed for, at justere og rette op. Der er i bund og grund ikke noget at være bange for. Man har alt at vinde. Også selvom man kan føle en vis turbulens undervejs, for det er bestemt rejsen værd.

Prøv selv testen her: http://www.viacharacter.org/www/Character-Strengths#footernav .. Det er helt gratis og uforpligtende (men du får mulighed for at tilvælge mere end blot testen, hvis du er interesseret i det – og det ved jeg altså ikke hvad koster).

Skriv et svar

