Det er Egoistisk IKKE at Opfylde Egne Behov

Min krop finder ikke ro til at arbejde hjemme i dag. Jeg vil ud, og mærke solens glade stråler på mit ansigt, og være sammen med andre mennesker. Når først det er gjort, får jeg ro i sjæl og krop, så jeg kan koncentrere mig om de (lidt mindre interessante) opgaver, som ligger på mit bord. Glor og venter. Imens jeg går i ring, og får lavet så absolut ingenting.

Jeg har trukket stikket ud af min pc, og plugget det i kontakten i husets aktivitetsrum – mit køkken. I håb om, at det giver grobund for udført arbejde. Kaffen er lavet, så nu trækker jeg mig tilbage for en stund, til pladsen i solen, og vender tilbage med solbatterierne godt opladet (håber jeg!).

Med stærk henvisning til bloggen nedenfor:

Holistisk Mentor - Tag Din Power Hjem

I torsdags holdt jeg foredrag på en café propfyldt med kvinder. Det var en skøn aften. Kombinationen af bobler, hygge, lækker mad og foredrag, der rusker op i indgroede tankemønstre viste sig at være en stor succes.

Charlotte Egemar Kaaber

Kvinder har brug for at høre det. Igen og igen. Vi har brug for at lære at NYDE før vi kan YDE. Det er svært, når vi er opdraget til det modsatte. Vi har lært, at vi skal tage os af andre. Sørge for at dem omkring os har det godt.

I mange år holdt jeg fanen højt for at effektivisere arbejdsopgaverne herhjemme. Jeg anså det som min fornemmeste opgave at få alle praktiske opgaver overstået så hurtigt og effektivt som muligt, så vi kunne komme i gang med at hygge os og slappe af. Og helst inden kl. 20.00.

Charlotte Egemar KaaberUndervejs (for)dømte jeg alt og alle omkring mig, der ikke matchede min version af…

View original post 236 more words

Skriv et svar

