Budskab der skaber glæde

“SMILE” står der på skiltet. Ja tak, det er en opfordring, som er værd at følge 🙂

Jeg er sikker på, at det ville gøre os alle bedre tilpas, hvis der fandtes en skov af denne type skilte på vores vejnet.

Har du lagt mærke til, at de fleste skilte handler om advarsler og risiko for eventuelle farer? – Selvfølgelig giver det mening i trafikken, når det er påkrævet. Men et eller andet sted, kan jeg godt føle, at der mangler en modpol, for at skabe mere harmoni i de budskaber, som vi bliver bombarderet med.

Tag fx. overskrifter på aviser, monitorer med videre, som vi også møder på vores vej igennem morgen myldre trafikken. Det er den ene elendighed efter den anden. Hvorfor jeg så også konsekvent forsøger at undgå at læse dem på min vej. En overskrift er skabt til at danne blikfang, ikke information. Og ofte, er det sjældent så slemt, som overskrifterne proklamerer. Jeg er gået over til, meget selektivt, at søge relevante nyheder på nettet. Netop for at undgå hverdagens unødvendige drama-kick. Idet jeg sætter mig ned, og søger/surfer nyhederne, har jeg aktiveret mit beskyttende filter til en vis grad – men jeg kan selvfølgelig ikke gardere mig helt. Egentlig synes jeg, at det er lidt skræmmende, at man kan være bedre stillet, ved ikke at følge dagens nyhedsstrøm. Men ofte er det rent faktisk tilfældet. Fordi det skader os, og påvirker os, når vi konsekvent bliver udstillet for en negativ vinkel på verdens begivenheder.

2 comments

  1. Banalt? Nej, genialt. Tak for at sprede smil, der er brug for flere af dem!
    Og smil kommer jo tilbage med renter. Så kan man smile mere og trække på skuldrene af de ganske rigtigt overdrevent negative overskrifter (tænk at det er det, der sælger?).

    Liked by 1 person

Skriv et svar

