En god frokost

Der er intet som en god frokost, på en travl arbejdsdag. Man får et afbræk fra arbejdsflowet, hvor man får tilfredsstillet sanserne i ganen, og får ro på kroppen, efterhånden som maden lander. Ofte giver det anledning til en god snak med kollegerne hen over maden. Et kvarter kan gøre det. Men det giver et godt skud energi til resten af arbejdet, den dag.

Nu er det sådan, at jeg ofte arbejder hjemme fra. Her går det så galt. Jeg formår ikke, at gå ud og lave mig et ordenligt måltid mad, som både tilfredsstiller smagsløgene, stopper sulten, og giver fornyet energi til hjerne og krop. For jeg er for travlt optaget af mit arbejde. Ofte bliver det til halve mad løsninger, eller slet ingen, suppleret med uanede mængder kaffe. Samtidig føler jeg ikke, at jeg kan retfærdiggøre over for mig selv, og mit arbejde, at jeg også skal bruge fx. ½ time på at forberede noget ordentligt mad.

Det er en af grundene til, at et fælles kontor – inklusive en kantine – ville være det rette for mig, i det lange løb. Et andet aspekt, er det sociale. Jeg er i bund og grund et socialt væsen. Jeg kan sagtens arbejde alene, men jeg henter ofte meget inspiration og energi i fællesskabet, og de samtaler, som udspringer deraf. Når jeg arbejder hjemme, er jeg 100% fokuseret på arbejdet, og får udrettet en masse. Men ofte rejser jeg mig omtumlet og svimmel, når arbejdet er gjort, for min krop er blevet forsømt. Arbejdet er gjort, men mit energi flow er sat ud af kur, alt imens sukkertrangen stiger stødt.

Work-life balance

Work-life balance indebærer for mig, således også at man får en sund frokost undervejs. Mange større virksomheder er helt på det rene med den tankegang, og tilbyder fordelagtige kantine løsninger til deres medarbejdere. Sund varieret kost, og samvær i kantinen, giver temmelig sikkert et bedre arbejdsmiljø og pænere tal i regnskabet – uanset om det er for sygedage eller virksomhedens store forkromede regnskab, som vi taler om.

Skriv et svar

