Motion – en sikkerhedsventil

Motion er et veldokumenteret redskab til at modarbejde depression og stress symptomer. For nogle er det en nødvendig sikkerhedsventil i deres hverdag.

I dag vil jeg løfte sløret for en af mine absolut “must haves” i min daglig-uge – nemlig motion, der giver sved på panden, og får pulsen op. Så jeg løber en tur et par gange om ugen, for at dække det behov ind. Som en naturlig del af hverdagen, hopper jeg dagligt op på cyklen, for at komme rundt i byen.

For mig er motion lig med velvære. Jeg dyrker motion, for at have det godt. For at føle mig stærk, og for at få et mentalt overskud. Som udgangspunkt ligger min personlighed i den positive ende af barameteret. Men livet har til tider også vist sig fra den mere barske side, desto ældre jeg er blevet. Det er ikke noget jeg som sådan begræder, for det gør mit livs farveskala meget mere nuanceret, og gør mig i stand til at forstå og se verden på en måde, som jeg ellers ikke ville kunne. Erfaring gør vis.

 

Sådan kan man også skabe balance i hverdagen

Uanset hvordan livet har vist sig at være, har jeg kunne stole på, at min svedige præstation fik renset ud i systemet, og fik mig i bedre humør. Hvis jeg er nede, får jeg det bedre, og bliver igen glad. Hvis jeg i forvejen er bare nogenlunde i ok humør, ender jeg med at blive helt opløftet og glad i låget, efter at have givet den gas på stierne. win win.

Derfor vil jeg nu klare dagens opgaver, forud for dagens opslidende møder, for at afslutte med en løbetur på stranden. På den måde får jeg ladet op, og renset ud, før jeg henter min skønne dreng i børnehaven.

Skriv et svar

