“At afvise hjæl…

“At afvise hjælp er i virkeligheden en skjult form for egoisme”

– citat, Joan Borysenko, forfatter.

Der er dumpet mange “beskeder”, bøger, udtræk, og citater, samt breve og minder om kære afdøde i mine hænder i dag.

Jeg har endnu ikke helt fattet budskabet (eller sammenhængen), men det kommer forhåbentlig før jeg lukker mine øjne i aften – eller måske netop der.

Men jeg syntes så godt om det ovenstående citat, at jeg har valgt at citere det her. Engang stod jer der, hvor jeg var for stolt til at tage imod hjælp. Sådan er det ikke længere. Jeg er stolt af, at jeg både kan give og modtage. Netop den egenskab benytter man sig meget af, når man netværker, og samarbejder med sit netværk.

At netværke er blevet et buzzword, men ikke desto mindre, så tror jeg på konceptet; og efterlever det efter bedste evne.

 

“Den der tror, at han ved alt

har intet forstået”

 

 

 

Skriv et svar

