Mental indsprøjtning

Er du typen, der søger en mental indsprøjtning i ny og næ? Får du dit fix de samme steder fra, eller forsøger du konstant at udvide horisonten, ved at søge andre kilder til indsigt?

Jeg fixer jævnligt mentale indsprøjtninger, og de kommer alle steder fra. Men jeg har også mine favoritter, som står som fast inventar på mine boghylder, twitter m.m.

 

Jeg har læst de fleste bøger fra BeamTeam – og nu har de fået en fast plads her på siden. De står nu fast forankret under sektionen Sundhed. Det er letlæselige og kortfattede tekster, med en utrolig viden og bevinget indsigt. Man kan sluge bøgerne i et hug, men for mig, har de virket bedst, som et lille fix. Nogle gange dagligt, og i andre perioder, går der længere tid imellem.

Linket ligger i sektionen sundhed, fordi det handler om mental træning i et moderne liv – hvor det moderne liv inddrages i betragtningerne. Som en slags antibiotisk anti stress og afgiftning af hjernen og sindet, sprængfyldt med nye vitaminer og vitalitet til kroppens mest aktive muskel; hjernen. Hjernen, der er styrende for alt i vores liv.

Som vekselvirkning, har jeg kombineret med filosofiske betragtninger af Dali Lama og/eller andre filosofiske betragtninger. Det er hvad jeg kalder for den åndelige del af den mentale træning.

Det er mit håb – og min tanke – at du vil finde glæde ved at åbne linket, og at det vil styrke dig i din dagligdag. Uanset hvor du er i livet.

 

 

Skriv et svar

