HURRA -for min egen (nye) vej!

Jeg har så småt taget det første spadestik til en ny plantage på min levevej -og jeg glæder mig!

Inden længe kommer jeg til at arbejde sammen med tekstforfatter Rikke Moos -hun er kendt for sine magiske salgstekster [http://www.magiskesalgstekster.dk/].  Jeg véd, at dette giver grobund for den næste tid i mit arbejdsliv, hvor mange flere frø vil spirre og blomstre op, og jeg kan næsten ikke vente!! -selvom tålmodighed er en sand dyd 🙂

En anden inspirator i mit netværk, Carina Hecksner har et yndlingsudtryk som hedder “Heldig med vilje“. Det er på mange måder hvad jeg føler, at jeg er her og nu.

Fordi jeg har grebet en chance, og tænkt kreativt, står jeg nu i den situaton, at jeg skal arbejde sammen med en top dygtig teksforfatter -hvor kemien desuden er i top! Hvor heldig har man lov at være?

Jeg kan kun sige, at det har givet mig blod på tanden til at fortsætte i samme stil, fordi det virker for mig, og at det i den grad kommer til at præge mit (arbejds)liv  fremover. Når man netværker, sker der flere vidunderlige ting ad gangen. Man rækker selv en hånd ud, og deraf opstår der noget nyt. Nytteværdien er næsten uberegnelig, eftersom at ringene breder sig.

Carina Hecksner har vel ikke “gjort andet” end at puste lidt til den ild, som jeg selv havde begravet, og som lå og ulmede i de hvide gløder. Hendes pust-til-mig har bestået i, at jeg har fulgt hende, og set hvordan hendes virke er blomstret. Det har vækket min underbevidsthed, og med det min tankevirksomhed til at finde min vej, som så har sparket r.. til min handlekraft. Hun er en del af mit netværk, fordi jeg henvendte mig til hende efter et af hendes foredrag, for en rum tid siden. Man skal altså selv handle først 🙂

Andre har måske behov for lidt mere inspiration, opbakning og modsindgydelse til at handle, samt at finde sin egen måde at agere på -der findes lige så mange måder, som der findes mennesker. Det kan man få ved at deltage i et af de mange “peptalks” eller workshops som Carina afholder rundt omkring i landet, og/eller ved at læse hendes nye bog 123% livsmod. Jeg har (endnu) ikke selv læst bogen eftersom at jeg ikke ejer den, men jeg er sikker på at den er værd at hoppe ombord i! Du finder Carina Hecksner på facebook eller på websiden http://www.hverdagssucces.dk.

For mange danskere, er denne tankegang og handlekraft måske en anelse grænse overskridende. Personligt er det en videreudvikling af den person som jeg er, krydret med de erfaringer og inspirationer, som jeg har suget til mig ved at bo og arbejde flere år i syd Europa. Der gik en rum tid, før jeg for alvor tog aktion herhjemme. Min process bestod i, at jeg skulle igennem det såkaldte “omvendte kulturchock” -noget som rammer mange, når de vender tilbage efter at have arbejdet/boet flere år i udlandet (læs mere herom andre steder på bloggen). Hertil kan jeg kun tilføje –gør tingene efter dit tempo og temperament. Det er heri værdien ligger (gemt).

I forlængelse heraf, vil jeg gerne supplere med mine råd til dig, som er:

  • HUSK at du er UNIK, at du har din person-faglige-profil at byde ind med.
  • Find ind til kernen af det DU er GOD til og kan lide at lave -og brug det som din tilgang til omverdenen.
  • Undersøg og gennemtænk hvor i dit netværk/arbejdslivet, du kan byde ind, hvordan, hvornår (giv dig selv den tid det skal tage, og handl når tiden/du er til det).
  • VÆR ÆRLIG, OG VÆR-DIG! (heri består det unikke).

… INGEN er gode til det hele, men man kan godt interessere sig for meget, og have lyst til at lære -det er der ikke noget galt i!! 🙂

God fornøjelse -husk at nyde processen!!!!

Det er næsten sikkert, at du ikke kan se frugten af dine anstrengelser med det samme. Et zen-buddhistisk vers/budskab bygger på den tese, at en bambus bruger hele 7 år på at danne rod, før den bryder igennem jorden og vokser sig stor med rekord fart! Det er tanken, at man skal dyrke sin tålmodighed, og fortsætte ihærdigt med sit arbejde, så lønner det sig en skønne dag.

P.S! Det er tilladt at fejle, så længe man lærer af det (og arbejder videre med sit projekt)  🙂

One comment

  1. “Heldig med vilje“ – det er jo så sandt som det er sagt, heldet forfølger de tossede siges det – men det er en sandhed med modifikationer – fordi hvis vi ikke tror på heldet og ikke opsøger det, så finder vi det aldrig – derfor er det også generelt dem der søger aktivt der også er heldige… 🙂

    Apropos at lede – så plejer jeg at sige at det der ikke slår mig ihjel, det gør mig stærkere – en variant… 🙂

    Like

Skriv et svar

