Uønsket /eller/ En god afslutning?

Uønsket /eller/ En god afslutning?

Det der rammer mig i denne artikel -som vedrører et menneskeliv, og dets skæbne- er at, Nancy var uønsket af sine forældre fordi hun var en pige! Hvilken traumatisk og skæbnesvanger smerte!!

Jeg stiller spørgsmålstegn, for motivet bag kønsskifte operationen. Var det Nancy -efterfølgende Nathan- som inderst inde ønskede at være en dreng, eller var det forældrenes ønske som blev projiceret, i håbet om endelig at blive accepteret og elsket? Nathans reaktion, forklarer det måske lidt? Ifølge ham væmmedes han ved sin nye krop. Brysterne forsvandt ikke helt, og penis var, med hans egne ord, “mislykket”.

 ”Første gang jeg så min nye krop i spejlet, følte jeg aversion imod den. Jeg har levet 44 år for længe på denne jord,”

Lægens konklusion:
”Man kan helt klart tale om uudholdelig psykisk smerte,” siger Wim
Distlemans, professor i palliativ medicin og leder af det lægekollegium,
der traf beslutningen.

Det bliver værre endnu. Moderens udtalelser er uhyrlige, og hun udtrykker ikke sorg over sit barns død;
”Det rører mig ikke,” siger hun.

Men det rører mig! Dybt og fandenivoldsk!!! Hvad bilder I jer egentlig ind, når I som forældre afskriver jeres barn sådan? Skam jer! Hvil i fred Nathan, må englene byde dig velkommen, og lade dig være elsket for første gang, og i al evighed!

PS! Hvor var hjælpen til Nancy henne, under hendes opvækst?

Skriv et svar

