Det sorte hul

I dag vågnede jeg med den der snigende fornemmelse af, at være værdiløs og intetsigende. Følte længslen efter, at arbejde med de sjove arbejdsopgaver, som jeg har haft på hånden i løbet ad året. Tvivlen på hvornår det sker igen, begyndte at tage sit grimme tag om struben.

Altså det sorte hul, som af og til lister sig ind på dagligdagen som jobsøgende. Den hverdag, hvor man selv må sørge for at holde hovedet ovenvande, og være i gang for ikke at drukne. Nogle dage klarer man den lige, ved at træde vande.

I stedet for at kæmpe imod, accepterede jeg følelsen og bød den velkommen. Tænkte på hvilke andre opgaver og pligter, som jeg skulle huske at ordne i dagens løb.

Min søn på 3 år proklamerede, at han ikke gad i børnehave i dag (han ville gerne have en hyggedag hjemme med mig). Mit svar var, at det gjorde jeg heller ikke, men at vi var nødt til det.

Disciplin er ofte vejen frem, fordi det har en positiv effekt på sindet. Sådan blev det i dag. Efter at have afleveret min dreng var “dumheden” forduftet, og jeg blev igen klar til at tage fat på dagens opgaver og gøremål, og til at være kreativt aktiv ved tasterne. Nogle gange skal der ikke mere til 🙂

NB! Billedet nedenfor er hentet på google, og illustrerer et sort hul i universet. Det er fascinerende så dragende det er. Samtidig virker det helt meditativt på mig, fordi det sætter lille mig i perspektiv til universets storslåethed.

kilde

Skriv et svar

